Tuesday, January 3, 2012

Jadilah Ibu Yang Baik

Assalamualaikum...


Kau bakal melahirkan,
Kau perlu kuat, kau perlu hebat,
Aku tahu kau tabah,
Jangan serik bangun malam untuk berdoa,
Anak itu anugerah,
Latih dia menjadi insan
Cemerlang dalam jaga,
Hebat dalam hujah, sopan dalam adab...

Jagalah diri kau juga,
Jangan terlalu sibuk kejar dunia,
Kau juga perlu lena,
Menjaga bayi bukan kepalang,
Tapi banyak duri mencucuk datang,
Kuatlah. Hebatlah.
Aku sayang kau kerana kau hebat!

Doakan aku buka hati untuk kedua kali,
Bukan tak kuat, cuba terlalu rapuh,
Kepak aku koyak, patah pula paruh.

Ada sedikit tips untuk kau. Bagi peluang untuk diri. Bacalah!


Oh lupa,
Jangan sibuk menjaga bayi,sampai dia kau Lupa
Jaga makan, jaga minum,jaga pakai, jaga tidur dia.
Lelaki itu sensitif. Itu aku Setuju!