Saturday, December 31, 2011

Azam dulu Bikin Pekasam

Assalamualaikum..

Sedetik lebih sahaja lagi kita bakal melangkah menjengah alam 2012, tahun yang pastinya LEBIH mencabar dan dugaan lebih berliku.

Aku tahu banyak antara kamu mula memasang azam sejak seminggu yang lalu. 
Namun,sedarkah anda bahawa azam tahun lepas anda,sudah terlunas atau belum? 
Jika belum, anda sudah berdosa pada diri sendiri. Aku tak tahu apa hukumnya jika berjanji pada diri sendiri tapi tidak tunaikan, mungkin itu lebih kepada MENIPU DIRI SENDIRI. 

Aduhai!! Malu bukan?

Bagi aku, biarlah kita tiada azam, cuma kita harus ada HALA TUJU untuk tahun hadapan. Tidak faham?

Begini. Jika kau berazam secara spesifik, sebagai contoh untuk SETIAP BULAN kurangkan 5kg berat badan, namun susah kan, dan lagi-lagi jika ia hanya sekadar azam, tanpa dicatat di mana-mana. Bagi aku, baik kau tetapkan untuk menjadi lebih baik (umum) sahaja, kerana pasti kita akan jadi lebih baik, tanpa menipu diri sendiri, hari demi hari.

Bagi aku, buang saja azam kau di longkang, 
jika kau hanya bermanis kata, tanpa ada usaha untuk ke arah itu.

Usah sembang akan perubahan jika diri kau masih LIAT untuk berubah!

Salam 2012. 
TRANSFORMASI HIDUP: JOM BERUBAH!