Thursday, November 10, 2011

Pendorong Semangat

Aku terbaca post adik aku nie, dan kata-kata dia memang benar. 
Tak rugi korang baca blog budak skema ni.
Aku pun tak boleh kalah, bila semboyan dah berbunyi, aku rasa tercabar, dan aku perlu balas balik.

Bagi aku, dalam tahun pertama di UKM, aku tak tahu apa aku buat di UKM nie, siapa pendorong aku, apa visi aku, dan untuk apa aku belajar. Yang aku tahu aku masuk Tingkatan ENAM dan aku berusaha untuk masuk U, kemudian Settle!!

Namun, aku masuk dengan langkah yang sangat berat. Dia yang aku sayang pergi menjauh, dia kata aku dan dia tak boleh seiring. Kerana aku pandai (yang nie alasan mengarut dia). Senang cakap kau nak kahwin dengan Lelaki putih untuk tengok zuriat kau KACAK. Kan ke lagi relevan...Aku beriya-iya berfantasi sendiri yang aku nak belajar sungguh-sungguh, cari kerja bagus dan pinang kau. Tapi, sudahlah.

Aku kini pijak pada realiti. Persetan, pergi kuburan sama janji manis. Yang aku tahu, di Tahun AKHIR ini aku perlu kerja keras. Aku perlu sarungkan jubah konvo aku pada Emak dan Abah, sebab walaupun awalnya mereka tak terlintas pun dalam sumber Inspirasi aku, tapi aku tetap ingat dan sayang diorang.

Aku nak ada kerjaya Bagus, buat Mak bapak aku Bangga, dan buat Emak Bapak Dia Ternganga.
Menyesal tak sudah!! Mungkin dulu aku PICISAN, tapi kini aku ORANG HARAPAN.