Sunday, February 26, 2012

Semangat Aku Jitu


Selepas apa yang terjadi dua hari lepas, aku mulai tidak percaya akan integriti dan kebolehan GMUKM untuk memerintah. Aku membuat penilaian yang amat telus.

Kau jangan hentam aku secara peribadi, kerana ini adalah apa yang aku lihat dan aku nampak. Ya, aku jentera ASPIRASI tapi aku akui ASPIRASI juga GOYAH dan ada pincangnya. Namun GMUKM, sebagai suara majoriti pemimpin UKM sesi kali ini, mereka perlulah matang dan tidaklah terlalu terdesak seperti membodohkan diri menjatuhkan air muka dan integriti mereka. Sepatutnya, mereka perlu lebih fokus untuk mengekalkan kemenangan dan bukannya menconteng hasil usaha orang lain.

GMUKM juga seharusnya fokus kepada kebajikan mahasiswa secara total, dan bukannya hanya menjadi artis di facebook sahaja. Isu mengakui penyelesaian sesuatu masalah walaupun hakikatnya bukan air tangan mereka, amatlah memalukan. Sungguh!

Sebagai mahasiswa yang ingin dipimpin, aku rasa malu dengan tindakan pihak ini, dan pesanan aku, tolonglah gunakan dana dari UKM kepada PMUKM dengan berhemah. Usah digunakan hanya untuk program luar dan program bersifat kroni.

Maaf ASPIRASI, aku juga ingin katakan, kau semua perlu tegas dalam memilih calon, dan bukannya berasa selesa kerana kau claim kau KERAJAAN, namun kau perlu fokus menjaga kebajikan siswa siswi dan juga mencari calon yang MAMPU BUAT KERJA, bukannya artis dan duta tampak dan cantik semata! Kau perlu bersatu untuk MENANG kali ini. Itupun jika kau mahu!

Akhirnya, jika benar ASPIRASI kuat, aku mungkin akan undi kau kerana aku fikir peluang yang diberikan kepada GMUKM hanyalah sia-sia dan hanya dijadikan seperti sesi MAKAN ANGIN dan MENCIPTA NAMA sahaja. Malu.

Oh! Aku sudi pangkah ASPIRASI kalau begitu;

No comments:

Post a Comment