Friday, February 24, 2012

Mohon Matang Sedikit

Assalamualaikum...

Malam tadi aku terus dikejutkan dengan berita tergempar dari rakan-rakan mengenai poster yang aku buat telah diperlekehkan dan disalah guna oleh pihak luar untuk dijadikan BAHAN HIBURAN mereka. Selama ini, walaupun aku tahu, aku berpegang pada ASPIRASI (urusetia yang cuba menjaga kebajikan siswa siswi) namun aku tak nafikan GMUKM (suara lantang pro-mahasiswa yang juga lantang menjaga kebajikan) juga elok dalam bekerja dan aku hormat pemimpin dan kepimpinan PMUKM sesi kali ini.

Namun, bak kata orang, KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA.

Tindakan jentera tegar GMUKM yang mempersendakan perjuangan aku yang telah diterjemahkan dalam bentuk poster amat melukakan hati. Dia tidak ada hak untuk berlawak dan memepersendakan poster kami, dan untuk makluman aku respek kepada jentera GMUKM yang pantas dalam berorganisasi dan juga sudah mula mempromosikan calon mereka untuk PILIHAN RAYA KAMPUS kali ini. Syabas sahabat!

Bersainglah kita dengan adil dan usahlah menzalimi perjuangan dan pegangan yang aku bawa dan percaya. Aku tidak pernah mengkeji poster dan segala apa media kau, makanya aku di pihak ASPIRASI juga inginkan benda yang sama.

Tolonglah kak! Mohon matang sedikit.

Saudara Muzammil, saudara Hafizan, saudara Izzuddin merupakan antara perwakilan GMUKM yang ramah dan amat aku segani. Namun, nama-nama seperti Helmi Othman, Azlan Ismail, serta Fadzil Razali juga perlu disegani dalam kepimpinan PMUKM.

*GMUKM: aku tak salahkan kau keseluruhan. Beza ideologi tak bermakna kita perlu bermusuh*




aku rasa kau orang pun mampu nilai sejauh mana nilai moral,
 dan tampak sangat terdesaklah wahai GMUKM

No comments:

Post a Comment