Tuesday, December 4, 2012

Menunggu

Assalamualaikum.

Akhirnya, penutup tahun indah 2012 bakal menjelma.
Apa yang aku mampu katakan untuk tahun ini?
Banyak pencapaian aku sebenarnya dan juga seperti orang yang lain juga, ada manis, hitam, dan putih dalam kehidupan mereka.

Berbalik kepada soal menunggu, ianya tidaklah terlalu berat dan memeningkan. "Tunggu" itu sendiri sangat subjektif, dan sebenanrnya, jika kau tabah menunggu, kau akan menjadi salah 1 dari pilihan yang dua ini,
Bahagia ataupun Kecewa.

Menunggu itu memang memenatkan. Tapi jika kau rasa ianya berbaloi untuk dinantikan, aku rasa, setakat tiga tahun atau lima tahun, bukanlah tempoh yang lama.

Kau mungkin ambil masa lima tahun mengenali si dia sebelum kau mula melamarnya menjadi teman cinta hati kau. Mungkin kau akan bahagia dengan jawapan Ya, aku terima kau seadanya;
dan mungkin juga kau kecewa dengan jawapan,
Tidak, aku sudah jemu dengan kau. Tindakan kau yang terlalu lambat merimaskan aku.

Menangis? Tidak perlu.
Peluang kedua? Usah terlalu optimis. Berkenaan soal hati dan jiwa ini, kita perlu bertindak cepat.
Menyerah atau enggan Mengaku Kalah.

 


Bagi aku, jika aku mendapat jawapan Tidak dari si dia, aku akan terus pergi.
Aku tidak rugi apa-apa, tapi dia yang akan rugi,
Kehilangan orang yang benar sabar menanti dia, apa adanya.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment