Friday, December 2, 2011

Bagi Tuba Lepas Kau Dapat Madu

Ini bukan soal Cinta, ini soal Hati...

Kau terkadang pernah sedar bahawa segala apa yang kau buat untuk seseorang adalah suatu yang ikhlas, tapi bohong kalau aku cakap kau tak terdetik untuk inginkan sedikit. Tidak kisahlah pujian, penghargaan, atau terima kasih. Sedangkan ada yang pernah berkata, untuk melentur anak-anak menjadi bijak, selalulah memuji mereka dan usap kepala mereka, ucapkanlah kata-kata indah pada mereka.

Kau nak tahu? Manusia ini memang diciptakan untuk dihargai. Betul? Memang betul kawan. Makanya, kau perlu hargai jasa dan apa yang dia dah tumpahkan pada kau. Sia-sia dia tunggu kau 2,3 pagi, temani kau buat esiamen, teman kau ketika kau takut menaiki tangga dalam gelap, berlapar bersama dalam hujan menunggu bas, dan lain-lain.

Benda ini universal, dan bukan sahaja dalam percintaan, malah juga persahabatan. Kawan akan sayang dan ingat kita bila beliau dihargai. Cukuplah senyuman ikhlas dan ucapan terima kasih. Mereka tak dahagakan wang dan nama, kerana dia tahu, dia juga tidak layak untuk menerima benda itu.





Pokoknya, jangan kau abaikan orang yang pernah bagi kau makan. Wassalam...