Sunday, September 18, 2011

Surat Untuk Penentu Jodoh Si Anak

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia makcik;

Sudah pasti masih kenal saya, sebab siapa je yang masuk rumah makcik dengan keadaan sedikit mengiring, kerana pintu yg agak kecil dan saiz saya yg besar.. 

Saya jujurnya hormati makcik, pakcik, abang2 dan kakak semua. Cuma saya ada benda nak bagitahu kat makcik, sejauh mana kami sudah pergi sebelum ia terputus, itu sahaja. Makcik boleh matikan api dapur dan off suis seterika, sebab kisah ini agak panjang, dan mungkin buat makcik sentap, dan saya peduli apa !! Saya nangis relax jer, takkan makcik tak boleh kan??

Saya minta maaf malam ni sebab saya emosi, sebab saya cuba cari lagu riang dlm laptop saya, tapi tak jumpa, yg ada lagu yg bikin hati saya koyak, mata saya rabak !

Tahu lagu Antara Gadis nyanyian Dinamik? artis 80an.. Lagu tu boleh katakan lagu saya utk dia. Saya ingin dia seorang je. Tapi saya paham. Makcik nak cucu yg putih, mancung, dan tinggi2 kurus2 kacak2 semuanya. Beza dengan saya, yg seakan mawas nie.. Terima Kasih makcik.

Serius, memang rugi tak dapat saya sebagai menantu. saya memang sengaja Taknak ambil lesen kereta, sebab saya nak kerja dari rumah je (klik fb 1x rm100). OK saya tipu. saya nie penyabar dengan orang tua (kalau tak dah lama saya buat event ala-ala amuk masa walimatul urus dulu) HAHAHA.. Saya pandai jugak masak makanan kampung, eloklah dengan tekak makcik dan pakcik yg sangat Jawa tu...

Tengok, mula laa nak menangis !! Awal lagi. teruskan baca. Jangan nak menguap sangat. Makcik kena terus baca, esok pagi bukan nak bangun awal jual kuih pun. kan???Huh...

Ok, lagu masih mendayu-dayu sekarang nie. Anak makcik saya sayang bagai nyawa saya. Jujur saya memang tak layan dia masa dlm kelas, tapi cinta saya jangan pernah makcik uji. Cinta, memang kompem, tapi saya tak bodoh !! Bukan jenis buat kacau dan rosak majlis orang. Saya redha walaupun dia dipaksa BODOHKAN saya.. Hahaha!

Tahniah, dah nak jadi nenek dah. Saya tak harap untuk cari pengganti dia, sebab saya fikir balik, dia tak cun mana, dan ok jugak saya dibukakan hati utk melepaskan dia. Ok, tahun depan sumpah taknak raya rumah dah! Menantu makcik sombonglah !!

Maaf, saya emosi, sebab saya tahu makcik takkan baca, dan yg merayau blog saya pun bukan ramai pun. Itu yang saya lepas kaw2 nie.. Jaga awek saya tu elok-elok. Nasihatkan menantu makcik, suruh bercampur dgn orang, dia tu bakal jadi Bapak kepada awek yg dulunya bakal menjadi ustazah kepada anak dan benih-benih subur saya... Wassalam!!!

Pergi menjerat di tepi telaga, 
Kalau benci saya, katakan sahaja !!

::Cerita ini sedikit benar dan ilham dari sini ::